Prior studies have addressed many negative aspects of mobile distractions in group activities. In this paper, we present Lock n’ LoL. This is an application designed to help users focus on their group activities by allowing group members to limit their smartphone usage together. In particular, it provides synchronous social awareness of each other’s limiting behavior. This synchronous social awareness can arouse feelings of connectedness among group members and can mitigate social vulnerability due to smartphone distraction (e.g., social exclusion) that often results in poor social experiences. After following an iterative prototyping process, we conducted a large-scale user study (n = 976) via real field deployment. The study results revealed how the participants used Lock n’ LoL in their diverse contexts and how Lock n’ LoL helped them to mitigate smartphone distractions.
本研究では,グループ活動中のメンバがスマートフォンの使用をお互いに制限することで,ユーザが活動に集中する手助けをするアプリケーションLock n’ LoLを提案する.特に,Lock n’ LoLはグループメンバ同士でお互いに行動を制限することで,メンバ間の社会的認識を高めることとなる.このようにお互いにつながりを認識することによって,仲間はずれなどのスマートフォンによって生じる社会的脆弱性の発生を抑制することができる.実際にLock n’ LoLを実装し,976人の実験参加者に対してユーザースタディを行なった.その結果,Lock n’ LoLが様々な文脈の中でどのように使われるのか,またどのようにスマートフォンを見てしまわないようユーザを手助けしているのかについて明らかにした.
Minsam Ko, Seungwoo Choi, Koji Yatani, and Uichin Lee. Lock n’ LoL: Group-based Limiting Assistance App to Mitigate Smartphone Distractions in Group Activities. In Proc. CHI 2016, 998-1010.
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