Hand-drawn animation is a major art form and communication edium, but can be challenging to produce. We present a system to help people create frame-by-frame animations through hand-drawn sketches. We design our interface to be minimalistic; it contains only a canvas for sketches and a few controls. When users are drawing on the canvas, our system silently analyzes all past sketches and predicts what might be drawn in the future across both spatial locations and temporal frames. The interface also offers users suggestions to beautify existing drawings. These predictions and suggestions greatly reduce the workload on creating multiple frames for animation and also help to create desirable results. Users can accept, ignore, or modify such predictions visualized on the canvas by simple gestures. Our method considers both high level structures and low level repetitions, and can significantly reduce manual workload while help produce better results. We evaluate our system through a preliminary user study and confirm that it can enhance both users’ objective performance and subjective satisfaction.

手書きアニメーションは主要な芸術形態であり,コミュニケーションメディアである.しかしながら,アニメーション制作はとても難しく時間がかかる作業である.我々はフレームごとに手書きスケッチによって描かれるアニメーションの作成を支援するシステムを提案する.システムインターフェースは機能が最小になるように設計されており,スケッチのためのキャンバスと調整機能のみを備えている.ユーザがキャンバス上にスケッチを描いている間に,システムは過去の全てのスケッチを分析し,次のフレームでどのような絵がどこに描かれるのかを予測する.また,システムはユーザが描いた絵がより美しくするためのサジェスト機能も行う.これらの予測とサジェストによって,アニメーションに必要な複数のフレームの絵を描く作業負荷を大幅に削減し,ユーザの思い描いたアニメーションを作り出すのに役に立つ.予備的なユーザースタディの結果,我々のシステムは,ユーザの客観的なパフォーマンスと主観的な満足度の両方を高められたことがわかった.

J. Xing, L.-Y. Wei, T. Shiratori, and K. Yatani. “Autocomplete Hand-drawn Animations,” in Proceedings of SIGGRAPH Asia 2015, 2015.
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